1974–1989

Takzvané ropné šoky, tedy růst cen nafty po energetické krizi v 70. letech 20. století vedl k opětovnému přehodnocení elektrické trakce a jejího významu pro městskou dopravu. Na základě vládních nařízení z roku 1979 se začalo se zpracováním studií o přestavbě tramvajové sítě Ostravy na systém rychlé tramvaje s podpovrchovou variantou a s doplňkovou trolejbusovou dopravou. Studie doporučovaly využití stávajících tratí a jejich protažení do oblastí s dynamickou bytovou výstavbou, tj. především na území tzv. Jižního města a VII. a VIII. porubského obvodu. V průběhu 80. let 20. století byla část těchto tratí realizována. V roce 1985 byla tramvajová trať z Hrabůvky prodloužena na Dubinu. Dopravu do Zábřehu a Výškovic od roku 1987 značně urychlila spojka po Výškovické ulici. První etapou výstavby tramvajové trati podél Místecké ulice bylo zprovoznění trati linky 18 v roce 1981 vedoucí přes vítkovické nádraží.

V okrajových částech Ostravy došlo v roce 1982 ke zrušení tramvajové tratě do Hlučína pro celkovou zchátralost, trať do Kyjovic naopak svému zrušení unikla a jako trať s výraznou rekreační hodnotou začala být v 80. letech 20. století postupně obnovována.  

Historie prohlížení

×
Korespondence Milana Rusinského povídka Sázka 1960–1973 1938–1945 1974–1989
H
Živá encyklopedie

Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě, příspěvková organizace
IČO: 00100579

Prokešovo náměstí 1802/9, Ostrava 70200

596 118 881-2 poradna@msvk.cz
keyboard_arrow_up

Sledujte nás

©2024 Živá encyklopedie. All right reserved.

 
View more
Přijmout vše
Zakázat