1989–2024

Pád totalitního režimu v roce 1989 přinesl nové požadavky na městskou dopravu. Bylo nutné změnit hospodaření podniku a reagovat na konkurenci individuální dopravy. Důležitým mezníkem pro tramvajovou dopravu se stalo zřízení trati podél ulice Místecké na přelomu tisíciletí. Trať koncepčně navazovala na systém rychlé tramvaje z 80. let 20. století a znamenala rychlé spojení části Jižního města s centrem Ostravy. V rámci Ostravy probíhá postupná modernizace vybraných traťových úseků. 

Doposud nerealizované projekty

V různých stádiích vývoje a úvah je na jedné straně tramvajová trať na VII. a VIII. porubský obvod, o níž se vede vyhrocená debata, a dále otázka meziměstského spojení ostravské aglomerace s Karvinou pomocí tzv. vlakotramvají. Jednu dobu se předpokládalo i vedení tramvají Dolní oblastí Vítkovice. 

Bouřivá debata se vede rovněž o koncept tzv. ostravského metra, jehož cílem má být zefektivnění dopravní obslužnosti Ostravy. Koncept je reakcí na finanční požadavky podniku i na proměnu vozového parku dopravního podniku. V něm jsou vysokokapacitní tramvajové vozy typu KT či spřažené tramvajové vozy nahrazovány středněkapacitními vozy firem Stadler a Škoda. Udržení stávající přepravní kapacity a dopravní frekvence vyžaduje nasazení vyššího počtu těchto vozů do provozu, který je však již nyní limitován kapacitou stávajících tramvajových smyček. 

Historie prohlížení

×
1938–1945 Zahájení tramvajové dopravy v Ostravě Karel Biňovec a Knihovna města Ostravy Bürkental 1989–2024
H
Živá encyklopedie

Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě, příspěvková organizace
IČO: 00100579

Prokešovo náměstí 1802/9, Ostrava 70200

596 118 881-2 poradna@msvk.cz
keyboard_arrow_up

Sledujte nás

©2024 Živá encyklopedie. All right reserved.

 
View more
Přijmout vše
Zakázat